Mange af de personer, som spiller på online casino, har en enorm interesse i teknologisk udvikling. Med de online casinoer er det muligt at opleve fremgangen inden for casino sektoren fra den første parket. iGaming-sektoren er naturligvis ikke den eneste, som vokser med raketfart. Det samme gælder for kryptovaluta, og lige nu taler alle om Dogecoin.
Parodi eller ej, der er ingen tvivl om at Bitcoin er forgængeren for Dogecoin. Dogecoin startede for at gøre grin med Bitcoin, som du kan læse mere om i den næste sektion, men først og fremmest er det vigtigt at fremhæve at Dogecoin aldrig ville have eksisteret uden Bitcoin.
Mange teknologisk dygtige investorer vælger for tiden at investere i Dogecoin, efter at flere allerede har haft succes med automatiseret handel med Bitcoin Profit og lignende former for software. Det ene ville ikke eksistere uden det andet. Netop Bitcoin har fået folk til at fokusere hvilke potentielle bejlere, der er til at overtage den førerpost, og det er her at Dogecoin kommer ind i billedet.
Uanset hvilken sektor du har at gøre med er det altid vigtigt at segmentere målgrupper. Her kan vi delvist finde forklaringen på at Dogecoin har været i rivende udvikling for nyligt. Det siges at mange brands har fokus på Millennials, som er den gruppe, der sidder på pengene.
Dogecoin bliver kaldt for ”millennial coin,” og det er blandt andet forbundet med oprindelsen, der startede som en joke. I 2013 kom ”hundemønten” til verden som en parodi på Bitcoin. Den blev designet til at få folk til at grine og til at gøre Bitcoin til grin. Dogecoin er opkaldt efter meme af ”doge” hunden, som er af racen Shiba Inu. Den meme blev især populær på Tumblr og Reddit samt andre fora, som Millennials anvender hyppigt.
Ifølge Dogecoin millionær Glauber Contessoto er denne kryptovaluta netop populær, da ”memes er millennials-generationens sprog”, og det samme gælder for Generation Z. Hunden er et familiært koncept, og folkene bag Dogecoin kommer fra en verden med memes, og når det kombineres med fremtiden for kryptovaluta er resultatet den berømte digitale valuta, som alle taler om for tiden.
nytænkning og innovation, hvilket i høj grad er med til at understrege deres interesse i Dogecoin.
Desuden adskiller de to generationer sig fra hinanden ved at Generation Z har mere interesse i at spare penge, mens Millennials går op i at udleve oplevelser. Mens Generation Z går efter at gøre en god handel med maksimering af udbyttet af hver evig eneste øre, går Millennials mere op i at have en god købsoplevelse.
Succeshistorien med Dogecoin handler om at kombinere god markedsføring med aktuelle tendenser inden for teknologi og kryptovaluta. Det er en interessant virksomhedsstrategi, som mange erhvervsdrivende kan lade sig inspirere af.